Drömmen om dig del 15

-Justin.
Jag flyttade på mig och gjorde plats i sängen.
Han log och lade sig brevid mig och där la vi alldeles tyst. Ända tills morgonen var här.

-Du vet, jag blev jätteorolig för dig när du inte kom hem när vi skullle ses hemma hos dig.
-Så det var därför du var hemma hos mig. Vad tycker du om min familj.
-Dina föräldrar är jättesnälla men din bror gjorde det klart och tydligt vad som kommer hända ifall...du vet...
-Ja, jag vet. Ifall du sårar mig. Shit, så pinsamt. Han måste då alltid hålla på.
-Du ska vara glad att du har honom. Han är cool, men ärligt så skrämmer han mig.
-Hahaha. Man kan inte bli rädd för Nate.
-Hmm, antagligen inte. Men jag är.
Klockan var halv sju på morgonen och vi hade suttit i samma säng med hans arm runt mina axlar sedan tre. Han var jättegullig som stannat hos mig i natt. Jag hade fått klartecken att lämna sjukhuset nu på morgonen. Justin skulle fotas för en tidning så han var tvungen att gå men han ville vänta tills mamma och Nate skulle hämta mig.
-Du har varit så allvarlig hela natten Justin, vad är det?
-Du skrämde livet ur mig när du kom hem sådär.Jag blev helt chockad, jag vet inte vad jag skulle ha gjort om du inte klarade dig. Jag vet att det är konstigt att känna så efter att ha känt dig i mindre än en vecka men Gemma, sweetheart. Jag är kär i dig. Jag skulle berättat för dig igårkväll men sen kom du hem sådär. Jag blev livrädd Gemma...
-Shh...Justin.
Jag satte mitt finger mot hans läppar och torkade bort hans tårar, för han hade börjat gråta. Jag vände mitt ansikte mot hans och kysste honom för att förmedla alla mina känslor till honom. Jag hade inte vågat säga det då, även om det var sant men jag älskade honom. Jag älskade honom efter tre dagar tillsammans. Jag avslutade kyssen och tittade honom djupt i ögonen precis innan Nate öppnade dörren till min sal.
-Gems!! Han pussade mig på kinden och hjälpte mig upp ur sängen. Jag såg att han gav Justin en blick, men det var ingen håll-dig-borta-blick. Det var en tack-för-att du-är-här-men-du-kan-gå-nu-blick. Justin pussade mig på kinden och jag tittade efter honom när han gick ut.

Vi gick mot bilen, jag var hela tiden lutad mot Nate. Tack och lov för honom. Hade trillat flera gånger annars. Han satte mig i bilen och satte på mig ett säkerhetsbälte inna vi körde hemåt.
-Mamma måste åka imorgon.
-Varför?
-Till New York...affärsresa. Hon kan inte missa den.
-Jag vet Nate, vi har redan pratat om det förut.
-Men nu är saker och ting annorlunda. Du kan knappast gå och jag måste till universitetet imorgon. Hur ska du vara hemma själv?
-Jag klarar mig.
Han mumlade något.
-Kanske ska ringa han Justin.
-Nej, inte Justin. Han har mycket som det är. han är...typ känd.
-Jag vet Gem. Tror du inte jag håller koll på vem du är ihop med?
-Du är 18, det är inte din uppgift.
Vi körde vidare. Han hjälpte mig in i mitt rum och jag bytte om och lade mig i sängen. Nate hämtade sin laptop och lade den på ett sidobord han hämtat från gästrummet. Sen stack han ner och hämtade ett glas vatten och ett äpple.
-Säg till ifall du behöver något.
Jag log och han gick men innan han hann stänga dörren helt ropade jag:
-Älskar dig Nate.
Sen gick han och började packa till sitt college imorgon.

Min mobil pep till och jag kollade att det stod Justin på skärmen.
-Hej.
-Hej Gemma. Kan jag hälsa på idag?
-Är inte du upptagen?
-Inte längre.
-Visst kom när du vill men bara så du vet så är jag världens tråkigaste att vara med nu. Kommer ligga i sängen hela dagen.
-Jag vill bara vara med dig. Det spelar ingen roll vad vi gör. Sen lade han på.
jag sken upp i hela ansiktet och tog en klunk av mitt vatten. Justin, Justin Bieber, Justin Drew Bieber ville vara med mig. Med mig. Inte med någon annan. Jag såg hans vackra ansikte framför mig innan jag somnade.

Jag vaknade av att någon smekte mig på kinden...


Inga mer idag. Men nu får ni allt kommentera annars så är det ju inte lönt att skriva!


Kommentarer
Postat av: Julia ♥

Jag kommenterar! Har ganska fullt upp just nu, men kommer så fort jag kan ! :) MEEER ♥

2010-11-22 @ 20:02:26
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: Therese

Gillar din storry <3 Vill att du fortsätter att skrive =) Började läsa nu ikv så detta blir min första kommentar men det är en bre berättelse. Gillade att höra ur Jusins perspektiv =)

2010-11-22 @ 20:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0