Drömmen om dig del 8

Jag vaknade mitt på natten av att jag slogg i mitt huvud i något. Väggen. Jag sprang tyst ner på undervåningen för att hämta lite is till min snart enorma bula. Sen gick jag upp igen och kollade igenom min skolväska inför imorgon, tvätatde bort mitt smink som runnit ut och borstaade håret. Sen gick jag och lade mig igen. Imorgon skulle jag se Justin igen...

Justins perspektiv:

På morgonen vaknade jag av att min väckarklocka ringde, men som typiskt var kunde jag inte nå snooze-knappen och jag orkade verkligen inte flytta på mig. Istället kom mamma in och ruskade i liv i mig. Inget uppskattat.
-Vakna nu, du har en intervju om en och en halv timme.
-Var inte det i morgon?
-Idag och imorgon, Justin. Seså upp med dig.
Jag orkade verkligen inte men jag visste att den här intervjun var viktig, både för ig själv och för mina trogna fans. Utan dem var jag ingenting. Jag sprang ner för att äta frukost, orkade inte byta om först. Jag åt lite ägg med bacon och sen tog jag en dusch. Jag hällde kallt vatten över mig för att vakna till ordentligt. Vems ide var det att ha en intervju klockan halv elva egentligen? Jag satte på mig en lila T-shirt, svart munkjacka och ett par vita byxor till. Jag fixade håret och sprang sedan ner, pussade mamma på kinden och hoppade in i limousinen.

Vi körde i en kvart innan vi kom fram, jag såg genom fönstret att ett stort gäng tjejer hade samlats utanför ingången. Jag steg ut och de började skrika mitt namn. Jag log, för fastän det var jobbigt med alla fans så älskade jag det. Jag gick fram till tjejerna på ena sidan och de fotade några bilder. Sen skrev jag ett dussin autografer. Borta Vid ingången stod en tjej med nedböjt huvud, jag gick fram till henne:
-Gemma?
-Va?
Hon lyfte huvudet och jag såg att det inte var Gemma. Jag måste få bort henne från mitt huvud, men jag tänkte bara på henne efter gårdagen.
-Inget

Jag gick in och reportern började genast ställa frågor som jag svarade så ärligt som jag kunde på. Sen kom frågan jag hatade, speciellt efter igår.
-Är du ihop med någon? Eller är du helt enkelt på gång med någon?
Jag ville säga att jag har träffat Gemma, men jag visste inte hur det var mellan oss och förresten så kunde jag ändå inte säga det. Jag hoppades att hon inte skulle käna sig dissad eller ledsen. Jag kunde bara inte säga det. Jag hoppades att hon skulle förstå.
-Nej, jag klarar mig som jag är. Jag behöver ingen tjej som så.
Reportern fortsatte ställa närgångan frågor tills en halvtimme gått. Då var den intervjun slut. Äntligen.

Intervjun fick mig återigen att tänka på Gemma. När våra läppar möttes. Jag blev så glad när hon kysste mig där i bilen. Det var helt perfekt. Undrar om hennes bror såg oss. Jag betsämde mig för att messa henne.
"Godmorgon gorgeus! Glöm inte att jag hämtar deig klockan 3."
Svaret kom en minut senare.
"Jag hade varit mer gorgeus om jag fick min skönhetssömn :)"
"Förlåt"
"Det är lugnt, hade inte hunnit göra mig klar annars"
"Tar det verkligen fyre timmar?"
"Tror du verkligen att jag är så snygg i verkligheten?"
"Tjejer...."
"Jag vet, haha, men vi ses"
Jag kunde se henne framför mig sitta frmaför sin BlackBerry och svara på mina sms.
"Längtar"
"Jag med"

Jag satte mig i limon och körde hem igen...


Tycker ni det blir bar att skriva från Justins perspektiv såhär? Eller ska jag hålla mig till att bara skriva Gemmas?

Kommentarer
Postat av: Julia

Tycker mest Gemma, men lite då och då Justins perspektiv.



ÄÄÄÄLSKAR novellen! skriiiv meeer!! <33

2010-11-19 @ 18:26:27
Postat av: Julia ♥

Skriv båda två, typ, blanda <3 ibland Gemmas och ibland Justins ♥ MEER

2010-11-19 @ 21:39:06
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0