Drömmen om dig del 9

"Godmorgon gorgeus! Glöm inte att jag hämtar dig klockan 3."
Svaret kom en minut senare.
"Jag hade varit mer gorgeus om jag fick min skönhetssömn :)"
"Förlåt"
"Det är lugnt, hade inte hunnit göra mig klar annars"
"Tar det verkligen fyre timmar?"
"Tror du verkligen att jag är så snygg i verkligheten?"
"Tjejer...."
"Jag vet, haha, men vi ses"
Jag kunde se henne framför mig sitta framför sin BlackBerry och svara på mina sms.
"Längtar"
"Jag med"

Jag satte mig i limon och körde hem igen...


Gemmas perspektiv igen:

Justin hade just messat mig och jag kände mig taggad som in i för dagen. Det var fyra timmar kvar men jag var tvungen att duscha, byta, om, äta och allt annat innan Justin skulle hämta mig så tiden skulle ändå bli knapp. Jag hade fortfarande inte kommit över gårkvällens kyss, och jag längtade tills klockan var 3.

Jag ringde allra först till min bästis i London och pratade en lång stund. Ämnet killar kom upp ganska snabbt och jag sa att jag hade träffat en kille och att vi hade kysst men jag nämnde ingenting om att han hette Justin Bieber.

Sedan jag tog en lång dusch med skållhett vatten bara för att bli riktigt ren. Mitt under duschen började min mobil plinga. Jag hade fått ett sms. Vanligtvis hade jag ignorerat det men nu kanske det var Justin så jag steg ut, helt blöt tog tag i en handduk och kollade min mobil. Mycket riktigt, det stod Justin på skärmen och jag började läsa.
"Jag börjar åka nu...ses"
"Va nu?"
"Kolla klockan Gemma!"
Den var tjugo över två.
"Oups! Ska skynda mig"

Jag sprang ut ur badrummet, bytte om. Tog på mig ett par svarta tights och ett långt vitt linne med en kort T-shirt över. Helt okej. Jag fönade håret och satte upp det i en boll. Sen sprang jag tillbaka till badrummet och applicerade lite mascara och kajal. Sen var jag klar. Det var fortfarande en kvart kvar så jag satte på datorn för att fördriva tiden. Automatiskt kollade jag upp Justins twitter och där stod det:
"Meeting up with an awesome person today"
Så sött, jag gick in på min egen twitter och skulle skriva något, men så ringde min mobil. Jag blev irriterad att de måste ringa just nu när Justin skulle komma men jag svarade i alla fall. Jag kollade inte ens på skärmen vem det var som ringde.
-Hallå? sa jag lite halvsurt
-Hej, det är Justin.
-Justin?
-The one and only, haha
-Skulle inte du komma?
-Jo, men jag har problem. Det är lite pinsamt men..
-Du kan inte komma...jag fattar
-Nej nej. Utan jag har åkt vilse.
Jag började gapflabba.
-Ärligt, jag har åkt vilse.
-Var är du?
Han sa att han var på en plats som jag genast kände igen. Det låg bara några kvarter bort och jag sa att han skulle vänta där. Så att jag skulle komma till honom istället.

Jag halvsprang tills jag såg hans bil. Jag började sakta ner och smyga mot honom. Han stod med ryggen mot mig så jag sprang fram och höll för hans ögon bakifrån.
-Guess who?
-Gemma, du hittade mig! Han verkade uppspelt.
-Hur lyckas man åka vilse? Jag trodde du visste alla vägar. sa jag och kramade honom hårt.
Han lyfte upp mig. Tänk att han faktiskt var så stark.
-Ta det lugnt!
Han satte ner mig och gav mig en lätt kyss och jag kysste honom tillbaka.
-Ska vi åka?
-Visst, var vill du åka?
-Jag känner för att äta något.
-Precis mina tankar, kom så ska jag visa dig en fantastisk restaurang.

Vi satte oss i bilen och vi började prata om allt möjligt.
-Förresten, såg din bror oss, kyssas igår? Han bet sig i läppen.
-Hahaha, ja det gjorde han men det är lugnt. Jag har varit tvungen att se på när han kysser massa tjejer så vi är kvitt.
-Så bra då.
-Yes.

Vi hoppade ut ur bilen och han tog tag i min hand. Jag kände hur jag blev helt varm i kroppen. Plötsligt började en massa tjejer stirra på oss, jag kollade på Justin och han märkte inget. Visserligen hade han solglasögon men man kunde se vem han var i alla fall. Jag drog upp hans luva över hans huvud och han tittade frågande.
Jag pekade på tjejerna.
-Tack. Han log.

Vi gick in i restaurangen och där satt mycket människor men vi valde ett bord i hörnet så att vi inte skulle bli sedda.
-Är det ok för dig med allt det här hemlighetshålleriet.
-Jag klarar mig.
-Förlåt.
-Det är ju inte ditt fel.
-Jo, jag hade ju faktiskt kunnat visa mig med...
-Sch, Justin det är lugnt. Det är säkert. Ha inte dåligt samvete.
Han tittade länge på mig och lutade sig över bordet och kysste mig.
-Du är fantastisk, vet du.
Jag kände hur jag rodnade...


Hur blir det nu? Kommer fler delar imorgon.

Kommentarer
Postat av: Julia ♥

Jättebra! man kan dom inte ha en RIKTIGT passionerad kyss? <3 MEER ♥

2010-11-19 @ 23:57:35
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0