Drömmen om dig del 4

Jag tog tag i hans lena hand och skrev ner mitt nummer. När jag tittade upp på honom såg jag att han lyste med hela ansiktet.
-Hej då, då! sa jag och började gå
-Va? Får jag inte ens en kram?
Jag log och gav honom en lätt kram. Sen gick jag.

Efter att jag hade duschat så jag att jag hade fått ett sms...


"Hej Gemma sweetie! Det är Justin, tänkte att du ville spara mitt nummer."
Jag var snabb med att svara:
"Klart. Hur mår du?"
Svaret kom nästan direkt:
"Förutom att min mage är rödare än en tomat så är jag väl ok."
"Haha, sätt på något kallt, det brukar hjälpa"
"Ok, tack för tipset"

Jag satt nu på bussen och tittade ut genom fönstret. Det var mulet och det hade börjat skymma. Jag satte på min ipod, jag satte på Lady Gaga, men ändrade mig snabbt och bytade snabbt till Maroon 5. Gaga gjorde mig deppig och det ville jag absolut inte känna mig. Jag ville vara glad! Och det var jag. Jag satt där i bussen och log för mig själv tills jag hoppade av. Jag gick in genom ytterdörren hem och hälsade på mamma. Pappa jobbade som kirurg och var ofta borta flera dygn i rad. Min brorsa Nate var också hemma och han kom fram och rufsade till mitt hår.
-Tack för att du sabbade en halvtimmas slit framför spegeln.
-Det var så lite så...du vet att jag gör allt för dig, sa han och skrattade.
Jag stämde in i skrattet och mitt i började min mobil vibrera.
-Jag ska nog skriva tillbaks...

Jag gick upp och ställde ifrån min simväska innan jag läste sms:et.
Det var från Justin:
"Jag har tänkt på dig och undrar om du vill ses imorgon?"
Jag läste sms:et flera gånger om innan jag bestämde mig för skriva tillbaka.
"Ok, men var och när?"
"Sms:ar dig senare"

Jag satte mig framför datorn och letade upp  Justins twitter. Jag hade aldrig förut känt att jag ville läsa den men nu ville jag veta mer om honom. Han hade skrivit två tweets för en timma sen.
"Var och simmade med polaren idag"
och
"Tänk vad kul man kan ha om man skippar bilen"
Jag tänkte direkt att han menade vår bussresa, men jag var inte säker.
Jag skrev själv ett tweet om dagen:
"Första passet idag, träffade någon som jag ska se imorgon"

Jag stängde av datorn och tog fram min spanskabok. Jag var halv från Chile så jag kunde redan läsa allt och hade förresten läst boken flera gånger, men nu had jag inget att göra. Men jag kunde inte koncentrera mig, jag tänkte bara på Justin...



Berätta hemskt gärna vad ni tycker!

Kommentarer
Postat av: Julia ♥

Den här är bra ! ♥ mer ! ^^

2010-11-18 @ 18:22:31
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0