Drömmen om dig del 27

Jag kände mig så lycklig. Kvällen hade varit perfekt. Allt tack vare Justin. Hela han var perfekt. Nu kände jag att jag hade förlåtit honom till 100%. Han var min och bara min.

Jag somnade på planet och när limon körde hem till mitt hus så var ingen hemma. Mamma hade åkt och pappa var på jobbet. När jag kom in märkte jag att mamma hade lämnat en fin liten lapp på köksbordet:
"Gemma!
Jag åker nu men jag
hoppas att du klarar dig
ensam hemma.
Pappa kommer om två
dagar och ifall du behöver
hjälp så ring numret nedan
Puss
Mamma"
Jag log men sen sprang jag snabbt upp på mitt rum och tog av mig klänningen. Sen sprang jag in i duschen för fjärde gången idag, eller klockan var snart morgon så igår. Sen gick jag och la mig. Jag somnade på studs men strax innan jag föll i sömn hörde jag att jag hade fått ett sms.

Jag vaknade klockan halv två och var ännu inte helt pigg men jag ville inte ligga kvar i sängen eftersom jag ändå inte skulle somna. Så jag steg upp och tog på mig mjukis byxor octt linne efter att jag duschat snabbt. Sen gick jag ner och gjorde frukost. Inget speciellt, bara flingor eftersom jag inte orkade göra något annat. Jag kom på att jag hade fått ett sms igårkväll så jag kollade min mobil och såg att det nu var tre sms. Ett från Justin, innan jag lade mig, och ett från Jake och ett från mamma medans jag sov.
Det från Justin löd:
"Hej sweetie!
Du sover väl antagligen
nu men jag måste bara säga
att jag hade det skitkul igår.
Eller idag? Tack!
XX Din, Justin"
Leendet på mina läppar gick inte av för hackor. Han hade bjudit mig på världens bästa fest och så tackar han mig? Han var inte klok. Jag tänkte skriva tillbaka men ångrade mig när jag kom på att hans ena dansare faktiskt hade haft han mobil igår. Jakes sms var också roligt att läsa:
"Ringde dig igår,
men du svarade aldrig.
Hur som helst. Skulle du
vilja käka lunch på stan
idag? Det är ju trots allt söndag.
//Jake ;)"

Jag hade ändå inget annat för mig så jag tackade ja och vi kom överens om att han skulle hämta mig om två timmar. Det var sent för lunch men jag hade precis käkat fukost så det var inte lönt att gå nu. Jag förklarade för honom att han kunde ta bussen och hoppa av två stationer senare och att jag bodde mitt emot busshållplatsen. Mammas sms var dock sjukt tråkigt. Ni vet den gamla visan: Är du ok? Klarar du dig? Blablabla. Visst älskade jag min mamma sjukt mycket men snacka om att överdriva.

Efter min lilla frukost packade jag min simväska för jag tänkte att jag skulle simma efter att ha varit ute på stan med Jake. Det gick snabbt och efter det så satt jag och hade tråkigt tills jag kom på att Justins intervju skulle sändas nu. Jag slog på tv:n oh jag hade redan missat början men jag tittade ändå intresserat. mannen som intervjuade honom var en lång, medelålder man som verkade ganska intresserad av Justin. Justin å andra sidan försökte se entusiastisk ut men det gick sådär. Man såg på honom att han tyckte det hela var tråkigt. Det tyckte jag med, men jag tittade på hela. De pratade om hans turne och skiva och såklart kom de in på ämnet tjejer. Justin svarade att han var singel och blinkade med ögat. Svaret var ju förväntat men det stack ändå till i hjärtat när han sa det. Fast jag kunde inte klaga, han hade sagt att jag var hans flickvän sjuttio gånger igår.

Ytterligare en kvart efter intervjun ringde det på dörren och jag öppnade glatt i tron att det var Jake. Men det var det inte. Det var Erik. Jag ville stänga dörren men han hade satt sin fot där.
-Jävla hora, du har fan skickat polisen på mig nu. Tro inte att det är över.
-Vad fan är ditt problem...
-Hallå! Jag hörde en röst någonstans och den blev allt starkare. Det var Jake.
-Är det något problem här?
Jake var mycket muskulösare än Erik så klart att han blev lite skraj. Rätt åt honom.
-Nej. Han vände sig om för att gå men gav mig en mördande blick innan.
När han hade gått tackade jag Jake för att ha kommit i precis rätt tid. Jag förklarade vad som hade hänt för honom och han blev riktigt upprörd.
-Va fan är det för fel på killen? Hade jag vetat det tidigare så hade jag fan slått honom.


KOMMENTERA!!!

Kommentarer
Postat av: Julia

aasbra , mer :)

2010-11-28 @ 20:02:40
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: anna

du bara måste skriva 28an ikväll :OOOO jag dör vad spännande det är, du skriver verkligen skitbra !!!!

2010-11-28 @ 20:55:43
Postat av: Julia ♥

Jättebra ! ♥ OMG, jävla Erik !! -.- låt inte Jake bli kär i henne eller hon i honom !!! :O

MEEER ! ♥

xx Julia

2010-11-28 @ 21:36:30
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

jake och justin borde slåss!

det är jättebra, fortsätt skriva!

2010-11-28 @ 23:06:02
Postat av: Anonym

good! :)

Del 22 i vår novell är nu uppe! :) kolla gärna in ;)<3

kram

// www.biebernovell.blogg.se

2010-11-28 @ 23:45:50
Postat av: Bertaa

Goshhh del 28 måste komma nu kan inte väntaaaa !!

Meen jake och hon får inte bli käraa !!

2010-11-29 @ 15:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0