Drömmen om dig del 24

"Hej, jag har sjukt tråkigt,
vill du hänga med och
bowla med några vänner?
// Jake"


Jag var snabb med att svara Jake och ville egentligen inte skriva det jag skrev.
"Min brorsa ska till college
idag så tyvärr"
Till Justin skrev jag bara:
"Saknar dig sjukt mkt <3"

Än en gång kom sms med några sekunders mellanrum:
"Synd, nästa gång då!"
och
"I´m gonna make it up to you.
Du ska se ;)"

Jag svarade inte på något av dem och log. Jag kände mig jätteglad. Jag skulle nog få det bra i Atlanta trots allt. Jag hade ju träffat Justin och om jag hade tur så skulle Jake också visa sig vara en bra kille. Inte som Erik... Och undrar vad Justin skulle göra? Jag hatade att vänta på överraskningar. Men han skulle ju ändå komma tillbaka först om 1-2 dagar. Jag saknade honom.

Jag gick in på datorn och uppdaterade min twitter:
"Världen snurrar på i Atlanta också. Vem kunde tro det?"
Till min förvåning märkte jag att Jake hade börjat följa min twitter. Jag kollade in hans och allt verkade helt lugnt. Han hade uppdaterat den för tio minuter sen.
"Ska bowla med polarna. Too bad you could´t come."
Det var mig han menade eller?

Jag ville ringa Justin men han var ju på intervju så det var ingen ide. Och jag ville inte verka stalker-ish så jag struntade i att ringa Jake. Istället stack jag ner och spenderade resten av timmen med Nate som jag inte skulle se på flera månader. Han skulle nog komma och hälsa på men det räknas ju knappast. Vi pratade lite och skämtade men jag såg att han såg lite för glad ut.
-Är du så glad att du ska sticka eller vad har hänt?
-Det första!
-Nate...
-Det är bara ett jävla sammanträffande. Du vet min flickvän Jane. Hon är lite småkär i din pojkvän om vi nu kan kalla honom det och när jag berättade att ni var ihop så...
-Du ska ju inte berätta sånt!
-Hon säger inget. Trust me.
-I don´t. hihi.
-Men ja. Hon har bokat konserbiljetter och jag...liksom sa att hon skulle få träffa honom personligen också...
-Hmm...och det är en viss syster som ska fixa detta möta kan jag tänka mig?
-Jepp!
-Sure, men jag kan inte lova nåt.
-Känn ingen press, hon kommer bara döda oss båda om det inte blir av.
Jag himlade med ögonen och sen var det dags för honom att åka. Bussen hade kommit och jag gav honom en stor kram. Mamma hade också vaknat och började till på köpet gråta. Mammor alltså...

Sen skulle mamma packa för sin affärsresa så jag drog mig tillbaka till mitt rum och började av tråkighet plugga mina läxor. Jag kunde redan tillräckligt för ett G men ett VG är väl inte sämre.

Plötsligt ringer min lur och det står Justin på skärmen. Jag svarar glatt.
-Hej sweetheart!
-Gemma, det var en okänd röst i andra änden av luren.
-Eh...vem är det.
-Therese, en av Justins dansare. Han kör genrep nu men han ville hälsa att det kommer en överraskning ikväll. En limo kommer och hämtar dig klockan sju. Ta på dig något fint.
-Vänta! Va?
-Lim...
-Nej jag hörde, jag bara...
-Han sa nåt om ett sms också...
-Mmh, jag tänkte liksom när han kom tillbaka.
-Asså jag fattar inte nåt men du ska i alla fall vara klar sju. Ok?
-Ok. Hälsa Justin.
-Visst. Hej då!
*Klick*


Vad kan det vara? Kommentera så får ni veta!

Kommentarer
Postat av: Julia ♥

Gu va kul att se vilken överaskning det blir !! <3 meer! ♥ låt inte Jake bli kär i henne o_o

2010-11-27 @ 21:52:12
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

skriv mer !

2010-11-27 @ 21:54:37
Postat av: Julia

äälskar sten hårt! undrar vad det är för överaskning :O gör bråk mellan Jake och Justin<3 mer drama! :D

En till idaag? <333

2010-11-27 @ 22:04:13
Postat av: Tiildaa :]

Hoppas att Justin bråkar med Jake!!

En till idaa SNÄLLA !!

2010-11-27 @ 22:50:17
Postat av: Julia

asbra , mer :)

2010-11-27 @ 22:52:40
URL: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Postat av: emma

braa, mer!

2010-11-27 @ 23:18:03
Postat av: Anonym

grym!

2010-11-28 @ 09:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0