Drömmen om dig del 42

I cafeterian satt Gemma. Jag blev jätteförvånad men glad. Hon var så vacker. Hur kunde jag göra slut med den vackraste som finns? jag gick fram till henne men ögonblicket som hon märkte mig så reste hon sig och gick med raska steg därifrån.

Jag började springa efter henne men hon försvann snabbt i vimlet av sjukhuspersonal och patienter. Jag gick istället till hennes rum, för förhoppningsvis var det dit hon hade gått. Men när jag kom in så var det tomt. Ingen syntes till någonstans i rummet. Jag bestämde mig för att vänta på Gemma och satte mig på hennes säng. Hennes kudde var blöt och under den fanns en lite post-it lapp. Jag läste den även om den inte var menad för mig.

"He still loves you
//Usher"

Nu blev jag lite sur. Varför skulle Usher lägga sig i. Visst var det bra att han skrivit lappen och att den la under kudden betydde väl att Gemma läst den. Fats jag var inte alls säker, hon ignorerade mig och var självklart upprörd. Med all rätt. Jag hade lekt med hennes känslor och nu ångrar jag det. Vilken jävla idiot jag är. På hennes bekostnad. Jag lade mig ner på sängen istället, och väntade på att Gemma skulle komma tillbaka.

Mycket riktigt, en kvart senare kom hon in. Hennes ögon var tårfyllda men när hon såg mig så torkade hon dem med ärmen och vände sig om.
-Gemma, snälla vänta...
-Varför? Varför skulle jag göra någonting för dig?
-För att jag älskar dig och för att du är mitt allt. Snälla Gemma förlåt mig.
Hon blev väldigt förvånad och hon tappade fattningen för några sekunder.
-Va? Vänta Justin, så du säger att du gjorde slut, för...för ingenting?
Jag kunde inte svara, jag skämdes. Det jag gjort var fel. Jag nickade knappt märkbart men hon märkte det.
-Jaha...vad vill du att jag ska göra åt saken, Justin?
Min röst var knappt en viskning och jag hörde knappast själv det jag sa:
-Ta mig tillbaka. Jag ska göra allt för att göra upp det till dig.
-Justin. Nu är det jag som inte orkar. Det gör jag verkligen inte. Jag älskar dig och det vet du. Jag älskar dig så det värker i hela kroppen men jag kan inte ha det så här. Jag kan bara inte. Det här är så mycket som jag kan ta.
Jag ställde mig upp och tog hennes båda händer. Hon försökte slingra sig undan men jag höll tillräckligt hårt för att det skulle vara omöjligt. Till sist slutade hon kämpa emot.
-Snälla.

Gemmas perspektiv:
Det enda jag ville var att ta tillbaka honom, krama honom och kyssa hans perfekta läppar. Men hur skulle jag göra det? Han hade sårat mig rejält. Igen. Och hur man än försökte så kunde man inte få det faktumet att försvinna. Justin hade sårat mig.
-Snälla.
Hans ögon var blanka och hans händer höll om mina. Jag kände en överväldigande lust att kyssa honom men jag stod emot. Jag var tvungen.
-Snälla, Gemma. Jag älskar dig.
-Och det gjorde du inte igårkväll?
-Jag kommer alltid älska dig. Och det gjorde jag igår också. Det var bara det som hände igår. Du blev misshandlad framför ögonen på mig.
-Du såg inte. Justin om du tror att det är ditt fel så har du fel. Det var ingens fel att de där idioterna är som de är.
-Men jag hade kunnat stoppa det..
-Det gjorde du också. Du stoppade Erik.
-Nej, inte tillräckligt tidigt.
Jag omfamnade Justin.
-Justin det är inte dittt fel. Jag är inte alls arg eller besviken på dig. Jag lova..
-Det var därför jag gjorde slut. För att du aldrig skulle erkänna det. För att du skulle vara ihop med mig medan du faktiskt hatar mig.
-Justin, säg inte så. Det är inte sant. Du har mitt ord på det. Jag lovar.
Justin skrattade till.
-Lovar du? är du säker?
Jag nickade och närmade mig hans ansikte. Våra näsor snuddade vid varandra men vi gjorde inget. Vi bara satt sådär ett tag tills Justin tog steget och kysste mig. Jag kände inte för det nu, inte efter att jag fått reda på nyheterna om Jake. Jag backade bort en bit.
-Justin...
-Det är för tidigt..
-Nej, det är Jake. Han...han ska opereras.
-Va?
-Erik slog honom så hårt i huvudet att han har fått hjärnblödning. Chanserna att han ska överleva är nästan noll.
Justin kramade mig hårt och pussade mig på pannan.

Samma dag blev vi båda utskrivna. Vi mådde bra och behövde bara ta det lugnt från skolan ett tag. Justin och jag bestämde oss för att gå hem till mig och titta på film. Vi hyrde en film i lokalbutiken. En skräckis. Justin visste nog att jag hatade dem men vi såg den ändå. Justin höll armen runt mina axlar och höll mig i hande. Han lekte lite med mina fingrar och kysste mig på munnen och kinden då och då. Under en scen i filmen blev jag så rädd att jag började skrika högt och hoppade upp ur soffan. Justin drog ner mig igen. Strax därpå kom min pappa och frågade om vad som hänt. Allt jag gjorde var pekade på TV:n. Han himlade med ögonen och sa att han skulle gå och lägga sig. Då gick Justin igång och började kyssa mig på halsen...

KOMMENTERA!!!

Kommentarer
Postat av: Julia

meeeeeeeeeeer

2010-12-06 @ 19:03:08
URL: http://manybieberdreams
Postat av: anna

älskar verkligen din novell :DD den är såååå braa :DDD meeeeeeeer :DDDD

2010-12-06 @ 19:06:46
Postat av: Anonym

meeeeer :D antar att det kommer hända något mysigt nu, haha :D

2010-12-06 @ 19:23:33
Postat av: Julia

Gooosh bääästa bruuushään <3

2010-12-06 @ 19:38:45
Postat av: Johanna

OMB!!! Kommer det fler delar idag???????? SÅ BRA, haha :D

2010-12-06 @ 19:40:19
URL: http://justinbieberstories.blogg.se/
Postat av: Anonym

im about to die right nooow!!! :P

2010-12-06 @ 21:27:32
Postat av: Johanna

Svar: Ja, tävlingen avslutas idag kl. 17.00 :D Lycka till P.S Snälla, flera delar idag :) Kram

2010-12-07 @ 14:07:21
URL: http://justinbieberstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0