Drömmen om dig del 51

-Vill du? Vill du flytta ihop med mig?
-Alltså, ja, men..
-Du måste fråga ok.
Han kysste mig ömt igen och sen öppnade han dörren så att jag skulle kunna hoppa in i bilen.
Jag satte mig i bilen efter ett ögonblicks tvekan och tänkte över vad Justin nyss sagt. Han ville att jag skulle flytta ihop med honom. Det verkade helt perfekt men ju mer jag tänkte på det ju mindre tycktes det som en bra idé. Jag älskade honom visserligen jättemycket men det var kanske för tidigt. Förresten så skulle Justin ju åka på tour väldigt ofta, och var det då meningen att jag skulle bo själv? Mina föräldrar skulle nog ändå inte vilja att jag bor ensam med Justin, förutom det att de inte skulle ha råd med att bo där. Justin hade ju säkert köpt den dyraste lägenheten som fanns, eller i alla fall nästan. Jag ville berätta för honom vad jag tänkte men jag ville inte såra honom. Så det fick vänta i alla fall ett litet tag.

När vi kom fram till Justins hus, efter att vi hade parkerat och kommit in så frågade Pattie rakt ut:
-Ska ni flytta ihop då?
Jag blev stum, chockad, mållös. Visste hon? Jag menar hon borde veta att han skulle flytta men visste hon om att vi var ihop? Justin svarade istället för mig:
-Inget är säkert, men förhoppningsvis.
-Grattis då!
-Kom Gemma.
Justin tog mig till TV-rummet och jag satte mig snabbt på soffan.
-Vet din mamma om oss?
-Klart.
-Sa du något?
-Gemma, alla vet. Mamma också. Jag har inte sagt något men vi har ju inte precis smygit med våra kyssar. Det var förresten hennes idé om att jag skulle fråga dig.
Jag tittade förvånat på honom. Å ena sidan var jag glad å andra sidan inte. Hans mamma visste och accepterade mig, men det var inte Justins idé om att flytta ihop.

Efter ytterligare en timme hos Justin så körde han hem mig. Han hade sett att jag var tankspridd så han körde mig hem. Det var jag mycket tacksam över. Jag behövde lite tid för mig själv för att smälta detta. Justin såg lite ledsen ut eftersom att det var meningen att den här dagen skulle vara bara vi två, men så funkade det inte.

När jag kom hem var ingen hemma så jag tog en dusch och sen slängde jag mig i sängen med telefonen i handen och slog numret till Kahlen. Precis som jag trodde så var hela gänget hos henne. Det var som en liten tradition att alla samlades hos Kahlen en gång i veckan för att ha det mysigt och chill. Som jag saknade dem tiderna. Jag bad Kahlen sätta på högtalare och sedan berättade jag ALLT om Justin och mig.

Reaktionerna var blandade. Killarna ville att jag skulle flytta ihop med Justin och att det var dags för mig att presentera dem för varann. Tjejerna däremot tyckte att jag gjorde rätt i att tveka. De började tjafsa i andra änden av luren. Allt som allt så gjorde ingen av dem stort väsen av att min pojkvän var Justin Bieber. Tack och lov för det. Vi pratade i över en timme inna jag sa att jag var trött så vi la på. Jag var så glad att de visste. Kahlen hade vetat hela tiden men nu visste alla. Jag hade haft lite dåligt samvete innan, men nu var allt bra.

Så fort jag hade lagt på så slog jag Justins nummer. Nu var jag säker på mitt beslut och oavsett vad mina föräldrar tyckte så skulle jag hålla fast vid det...

Förlåt, förlåt, förlåt för den usla uppdateringen men jag har ett ganska fullspäckat liv, sista skolveckan. Hoppas ni förstår.

Kom jättegärna med förslag om vad som ska hända härnäst.

Kommentarer
Postat av: annaa

förstår att du har fullt upp nu sista veckan och så, fortsätt bara så som du skriver så blir de super bra! :)

2010-12-14 @ 16:24:49
URL: http://annawestiin.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

Jättebra ! meeeer ♥ hoppas dom flyttar ihop :D

2010-12-14 @ 20:30:09
URL: http://juliasworld.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0