Drömmen om dig del 31

Jag skrattade och log mot Justin.
-Vad?
-Jag älskar dig. Du är så söt när du är avundsjuk.
-Jag är inte avundsjuk!
-Ok, vi säger det, sa jag och kysste honom på munnen och sen viskade jag, Men det är dig jag älskar, inte honom.

Justin log och kysste mig igen. Jag avslutade kyssen ganska snabbt och sa allvarligt:
-Justin, du fattar väl att det inte är något mellan mig och Jake va?
-Mmh, men jag gillar honom inte. Ok?
-Visst, du behöver inte gilla honom.

Efter lunchen frågade Justin om jag ville följa med hem till honom. Jag hade aldrig varit där och jag var välsigt nyfiken på hur han bodde så jag svarade entusiastiskt ja. Vi var tvungna att först gå tillbaka hem till mig för att hämta hans bil och från mig var det tjugo minuter till Justins hus.

Hans hus var som hämtat från en saga. Det var enormt och jättefint. Fasaden var vit och när vi kom in såg jag att huset var smakfullt dekorerat. Antagligen hans mamma. Justin höll i min hand och drog mig mot köket där hans mamma stog.
-Hej mamma. Det här är Gemma, en mycket bra vän till mig. Gemma det här är min mamma.
-Hej Gemma, trevligt att träffas- Jag är Pattie.
Hon tog lätt tag i min hand och skakade den försiktigt. Justins mobil började plötsligt ringa så han gick ut från köket för att svara. Nu var det bara jag och Pattie kvar i köket.
-Så Gemma, hur länge har du känt Justin.
-Drygt en vecka kanske.
-Oj, det var inte länge. Men det märks att ni är bra kompisar, sa hon och tittade menande på min hand som jag hade hållit i Justins med. Jag trodde hon skulle bli sur men när jag tittade upp på henne så log hon.
-Stannar du på middag? Frågade hon när hon återgick till matlagningen.
Jag hann inte svara för just då kom Justin in i köket och svarade åt mig.
-Yes, det gör hon. Kom nu Gemma.
-Trevligt att träffas, försökte jag säga när Justin bokstavligt drog mig därifrån. Vi gick upp på andra våningen och han öppnade dörren till sitt rum. Jag blev helt paff, medan Justin gick in stod jag vid gaveln och gapade. Rumemt var ENORMT. Mitt var pyttelitet jämfört med hans. I ena änden fanns en stor säng och i den andra enn stor soffgrupp. Mitt emellan fanns bord, skrivbord, gitarrer och det skulle ta tre timmar att räkna upp allt. på väggarna fanns en hel del hockey affischer och en hel hylla hade också dedikerats sporten. Han måste verkligen älska hockey.
-Ska du komma in eller?
Jag började skratta, jag stod fortfarande utanför hans rum och överblickade rummet. Jag steg långsamt in och satte mig på soffan. Den var väldigt mjuk.
-Du älskar verklligen hockey, va?
-Haha, efter musiken är den mitt liv. Kan du spela?
-Jaja, absolut. Bara det att det är ett mirakel om jag lyckas stå på ett par skridskor längre än fem minuter. Och om du sätter en hockeyklubba i min hand så har du en färdig mördarmaskin. Tro mig. Jag är livsfarlig på is.
Justin började gapflabba och han satte sig bredvid mig. Han tog tag i min ena hand och emd sin andra smekte han mig kind. Jag blundade och våra läppar möttes. Kyssen var perfekt, elelr det var i och för sig alla våra kyssar, men den här kändes lite speciell. Justin tog tag i fjärrkontrollen och satte på TV:n.
-Vilken film vill du se?
-Hmm... har du någon bra film?
-Jag har allt! sa han och pekade på en lång hylla. Sen märkte jag att det var två hyllor till med filmer. När jag läste såg jag att alla nya filmer och gamla klassiker hade en plats på hans hylla. Jag blundade och pekade med fingrer innan jag stannade. Jag öppnade ögonen och drog ut den filmen jag pekat på. Det var Step Up 3D. Han satte in den och vi satte oss bekvämt i soffan. Och där satt vi och myste genom filmen när alla dansade helt galet. Vi såg aldrig färdigt filmen för mitt under den började vi göra annat...


Ny regel. Innan jag släpper nästa del så måste jag ha minst tre kommentarer från olika läsare. OK?
För att även om jag har sjukt mycket läsare så tycker jag att ni ska lägga ner tjugo sekunder på att skriva en lite feedback.

Kommentarer
Postat av: olivia

mer jake :( jake är bäst.

2010-12-01 @ 17:24:13
Postat av: Anna

MEr!!!!

2010-12-01 @ 18:05:43
Postat av: Emma

meer men inte nått mellan jake och gemma okej ? ;)

2010-12-01 @ 18:06:42
URL: http://fotoemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0