Drömmen om dig del 44

Gemmas perspektiv:
Vi hoppade ut ur bilen och höll varann i hand medan vi gick mot en tjejen som stod vid dörren. Hon vänder sig om och Justin stannar. Jag fortsätter gå men eftersom vi håller hand så dras jag bakåt.
-Justin vad är det? viskar jag tyst till honom.
Tjejen springer fram mot Justin och kramar honom. Jag släpper hans hand och helt plötsligt så kysser hon honom passionerat...

-Justin, som jag har saknat dig. sa tjejen när hon slutat kyssa Justin. Du bara försvann efter...du vet. Förresten vem är det här? sa hon och nickade åt mitt håll.
-Det här är Gemma, min...
Va? Hör jag rätt? Tvekar han med att säg att han är min pojkvän efter att han kysst henne. Nu räcker det.
-Jag är Justins ex. Trevligt att träffas, sa jag och skakade hand med tjejen
-Jag är Dina.
Justin såg helt överraskad och förvånad ut. jag skulle inte göra något drama av saken, jag skulle bara gå därifån. Jag vänder mig om och går med raska steg mot busshållplatsen. Men innan jag hinner gå för långt så vänder jag mig om och säger med en så snäll röst jag kunde vid det ögonblicket.
-Hej då Dina, hej då Justin.
Nu verkar Justin komma till liv igen.
-Gemma vänta.
Han lösgör sig ur Dinas armar och börjar springa mot mig. Innan han hinner ända fram så ser jag att hans ögon fylls med tårar. Han når fram till mig och tar mina händer.
-Gemma, snälla låt mig förklara.
-Visst, förklara du. Förklara varför du kysser en tjej mitt framför mina ögon.
-Gem, förlåt, men hon kysste mig.
-Men du lät henne. Det är samma sak.
Han kramade mig men jag slingrade mig undan.
-Justin, det räcker nu. Du sårar mig om och om igen, och jag kan inte hålla på och förlåta dig hela tiden. Det går bara inte. Hej då Justin. Jag vänder mig om igen för att gå därifrån men han går framför mig.
-Jag vet och jag är jätteledsen för det. Ok, jag ska berätta allt för dig nu, men snälla avbryt mig inte.
-jag lovar inget.
En tystnad uppstår och Dina kommer emot oss.
-Vad pratar ni om, ska jag lämna er ifred?
-Ja, säger Justin.
-Nej Dina stanna här, du vill nog också höra vad Justin har att säga.
Han ger mig en blick och sen börjar han prata.
-ok, Dina det här är Gemma, min flickvän.
Dinas ögon tåras och hon slår till Justin på armen.
-Hur kunde du?
-Dina...Justin börjar bli desperat.
-Dina, han är inte min pojkvän. Inte längre.
-Gemma säg inte så. Jag älskar dig.
Då brister Dina ut i en häftig gråt. Jag klappar henne på ryggen. Jag försöker trösta henne, för det här är inte hennes fel, det är Justins.
-Och Gemma, det här är Dina. det var henne jag var otrogen mot dig med.
Nu är det min tur att gråta. Hur kunde Justin såra mig så. Dina tar mig under armen och vi vänder oss båda om och går mot busshållplatsen. Justin står kvar på samma ställe som vi lämnade honom på.

Vi vänder oss inte om utan väntar på bussen tills den kommer. Därefter hoppar vi på den. Vi ska åt samma håll  fast Dina ska åka längre längre än jag. Vi sätter oss långt bak i bussen och hon berättar för mig att Justin var tillsammans med henne två år sedan och sen för några veckor sedan när hon hälsade på honom så ledde det ena till det andra. Hon försäkrade mig om att hon inte visste att Justin hade tjej. Hon hade aldrig gjort det då. Och jag trodde faktiskt på henne. jag gllade henne, hon var snäll och inte någon bitch.

Jag berättade för henne hur jag och Justin träffats efter att jag flyttat hit och hur vi blev ihop. Resultatet av våra samtal blev att vi bytte nummer och att Dina lovade att hon aldrig mer skulle ens tänka på Justin som mer än en sångare. Jag lovade ingetnitng och Dina förstod det eftersom jag älskade honom. Kärlek försvinner inte bara sådär. Innan jag skulle hoppa av så fick både jag och Dina varsitt sms av Justin. Vi lät varandra läsa.
Dinas löd:
"Jag är jätteledsen för det som
hände. Jag mår jättedåligt och
jag ångrar mig verkligen. Men jag
älskar Gemma och vill vara med
henne. hoppas du och jag kan
fortsätta vara vänner.
Kram Justin"

Mitt däremot lät så här:
"Jag älskar dig Gemma,
du är mitt allt. Jag ber dig
för allt i världen. Lämna
mig inte. Du kan får vad du
än vill. Men om jag inte får
vara med dig, så vet jag
inte vad jag gör. Snälla.
Älskar dig. Justin"

-Förlåt Gemma. Det är mitt fel allt ihop.
-Du visste inte. Du är förlåten.
-Bli ihop med Justin igen. Hur fel han än gjorde mot dig precis, genom mig. Så kan du inte hitta en bättre kille.
Hon gav mig en kram och sen var det dags för mig att hoppa av. Klockan var halv fyra på morgonen och mina ögon stängde sig själva. Jag vinkade hej då till Dina och innan jag gick och la mig så skrev jag ett sms till Justin...


KOMMENTERA!!


Kommentarer
Postat av: anna

åh åh åh åh, skriiiiv meeeeeer :DDDD

2010-12-07 @ 18:55:41
Postat av: Anonym

en tilll im about to die here!!

2010-12-07 @ 21:08:18
Postat av: anna

åååååh en till!!!!

2010-12-07 @ 21:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0