Drömmen om dig del 40

Vi fortsatte äta men kom överens om att Kenny skulle hämta dem och säga att Justin ville göra en överraskning till mig med dem. Mitt protesterande gav ingen nytta. Det var bestämt...

Vi gjorde oss klara efter frukosten och prick nio kom Justin privatlärare. En äldre gubbe med mycket trevligt utseende. Han såg väldigt sträng ut men samtidigt glad. Han påminde mig om min morfar. han hade dött när jag var tolv år gammal och jag saknade honom fortfarande. Lektionen satte igång och första ämnet var matte. Pattie hade gett mig ett anteckningsblock så att jag också skulle kunna lära mig något. Tack och lov så var matte ett ämne jag hade lätt för. Jag var inte bra på det men jag lärde mig snabbt. Annorlunda var det med Justin. Han kunde mycket men lärde sig ytterst långsamt. Jag gjorde klart mina tal flera minuter innan honom och snodde hans berömm.

Efter den långtråkiga mattelektionen var det dags för spanska. Yes, nu kunde jag äntligen vara Justin överlägsen. Justin var väldigt trög, han fattade inte ens grunderna. Det kändes lite konstigt att tänka så om Justin men jag kunde inte hjälpa det. Mitt under lektionen var läraren tvungen att gå på toaletten. Justin pustade ut.
-Jag fattar ingenting. Snälla förklara.
-Hahaha, alla vill till himlen...
Men jag hjälpte honom och efter tio minuter så förstod han faktiskt det mesta.
-Du är inte alls trög!
-Trodde du det då?
-Nej, det skulle jag ALDRIG göra.
Läraren kom tillbaka och efter lektionen när vi skulle få en liten paus så bad han om att få prata med mig i enrum.
-Du är jättebra med Justin. Han lär sig.
-Jaha, tack.
-Du är jättebra på spanska, är du spansk?
-Halv. Mamma är chilenska och pappa amerikan.
-Aha. Det förklarar saken. om du vill så har jag ett erbjudande till dig.  Du kan bli hans spanskalärare. Självklart för en lön.
-Tack, jag är smickrad. Men jag går också i skolan och jag tror inte att det skulle tilltala mig att Justin betalar mig.
-Ok. Låt gå, men kan du göra det som en tjänst. Hjälpa honom då och då.
-Visst. Det går bra.
-Då säger vi det.
han gick i väg och snabbt ställde sig Justin vid min sida.
-Vad var det där om?
-Han berömde mig bara.
Justin himlade med ögonen.
-Kom nu.
-Vart ska vi?
-Studion. Kommer du inte ihåg? Kenny hämtade dina saker precis.
-Ska vi inte ha en lektion till.
-Nej, vi fick ledigt.

Vi körde till studion som inte alls la så långt bort. När vi kom dit så var Usher redan där. Kenny tog bilen hem så vi skulle få skjuts av Usher sen efteråt.
-Hej Gemma, redo?
-Absolut inte.
-Haha, det kommer gå bra ska du se. Först så kör vi hela låten en gång, och sen har vi tid till att lägga till effekter och akustiken.
-Eh...?
-Han menar att vi ska få det proffisionellt. Justin log sitt underbara leende mot mig. Sen viskade han till mig, när Usher vänt sig om.
-Du ska se att det går bra. Jag lovade ju.

Jag fick sätta mig på en stol i ett litet ljudrum med min gitarr. Noterna var framför mig även om jag redan kunde dem utantill. Detsamma gällde texten, och det var texten jag oroade mig för. Musiken och melodin hade jag skrivit redan i London men texten skrev jag i Atlanta. Det berättade jag också för Justin. Texten handlade om Justin och det var innan vi blev ihop, så det kändes jättepinsamt att sjunga den framför honom. För att inte tala om att han och Usher var världskända superartister. Men jag bet ihop, jag ville få det överstökat. och oavsett vad som hände så kunde jag ju alltid glömma det sen. Ok, då kör vi, jag spelade ett första ackord ochs en när jag kände mig helt säker så började jag spela på introt. Och sen sjöng jag:

I don’t know but
I think I maybe
Fallin’ for you
Dropping so quickly
Maybe I should
Keep this to myself
Waiting ’til I
Know you better

I am trying
Not to tell you
But I want to
I’m scared of what you’ll say
So I’m hiding what I’m feeling
But I’m tired of
Holding this inside my head

I’ve been spending all my time
Just thinking about ya
I don’t know what to do
I think I’m fallin’ for you
I’ve been waiting all my life
and now I found ya
I don’t know what to do
I think I’m fallin’ for you
I’m fallin’ for you

...

jag sjöng klart låten och jag tror att Justin fattade att låten handlade om honom för han sken som en sol när jag var klar. Både han och Usher klappade som galna. Jag blev jätteglad och samtidigt stolt över mig själv. Jag hadeklarat det. Och itne skämt ut mig, precis som Justin lovat. Usher kom in i rummet.
-Det finns faktiskt inte så mycket att göra med låten, den är perfekt. Vi kan kanske lägga om det där tredje ackordet till ett högre och lägga till trummor och en stämma till...
-Det räcker Usher, jag tror hon fattar. Justin kom in och bar upp mig, sen snurrade han runt med mig. Jag skrattade som ett litet barn. Så fort han hade srällt ner mig så kysste han mig passionerat, lite pinsamt inför Usher men jag brydde mig inte.
-Den var helt perfekt.
-Menar du verkligen det?
-Med hela mitt hjärta. Den handlar om mig va?
-Nej, om en annan kille, jag har vid sidan om.
justin skrattade och kysste mig igen. Jag var jätteglad att jag hade gått med på det. Även om nervositeten jag känt var överväldingande i början.

Efter två och en halv timme så hade jag, Justin och Usher lagt till och ändrat lite här och var. Vi hade fått fram en färdig version av låten. Och jag var så nöjd man kunde bli. Jag hade kysst Justin säkert ett dussin gånger och kramat Usher minst lika många.







Hur blir det nu? Är valet av låt bra? Den heter Fallin for you och är skriven av Colbie Calliat. Alltså inget jag skrivit själv. Men passar den?

Tack till Julia som berättade hur man lägger in youtube-klipp!!!

Nu måste ni KOMMENTERA!!!

Kommer mer!

Kommentarer
Postat av: Julia

varsågod det var bara kul att hjälpa till och låten passade jätte bra! haha nu kommer jag vara helt fast i låten haha:)



Komigen en till del ikväll?? :D

2010-12-05 @ 21:22:42
Postat av: Johanna

Kul att du är med i min tävling :) Jag brukar faktiskt läsa dena noveller också :D Dom är riktigt bra ;) Kram Johanna

2010-12-06 @ 14:51:00
URL: http://justinbieberstories.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kul att du är med i min tävling :) Jag brukar faktiskt läsa dina noveller :D Dom är riktigt bra ;) Kram Johanna

2010-12-06 @ 14:52:04
URL: http://justinbieberstories.blogg.se/
Postat av: sofiastrand

as braa !

2010-12-29 @ 13:48:03
URL: http://sofiastraaand.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är jätteduktig!!!<3

låten passade jättebra fast jag gillade den inte:P

2011-02-18 @ 18:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0