Drömmen om dig del 37

-Tack! Jag gav honom en hård kram och sen lät jag våra läppar mötas.
-Jag älskar dig verkligen.
-Jag älskar dig med.
Där stod vi mitt i garaget och kysstes tills en viss Usher dök upp...

-Haha, från er kyss att döma så antar jag att du inte berättat för Gemma.
Jag blev lite förvånad över hans ord men flikade snabbt in:
-Jo, det gjorde han faktiskt.
-Är det sant. Och han som trodde att du skulle bli sur. Jag ska aldrig misstro dig igen Gems.
Jag kände hur jag blev varm om kinderna och Justin fnissade.
-Eh...jo, du vet.
Justin tog min lilla sekund tvekan och svarade istället för mig.
-Hon blev faktiskt sur. Jag fixade bara situationen. Han blinkade mot Usher.
-Jaja, skryt på du. Sa jag och pussade honom på kinden. Vi stod fortfarande omfamnade och Usher såg lite obekväm ut men chillade.
-Jag ska lämna er turturduvor ifred. Så att att ni kan...hålla på. Haha. Men då ses vi i övermorgon då Gemma. Ses, ska sticka nu.
han hoppade snabbt in i en sjukt snygg, svart bil och körde iväg.
-Show off, sa Justin innan vi gick tillbaka till att "hålla på" som Usher sa.

Det kändes så härligt att kyssa Justins mjuka läppar. Vi hade kysst många gånger förut men den här gången i garaget var det första gången som vi verkligen kysstes länge. Vi kysstes i kanske tio minuter efter att Usher gått och vi hade någ hållit på ett bra tag till om inte både jag och han börjat huttra i det kalla garaget. VI avslutade kyssen vi var inne i, exakt samtidigt och gick mot dörren. Justin höll om min midja och jag hade mitt huvud mot hans axel. Jag kände mig så trygg i hans famn. Som om ingen kunde göra mig illa. Just då ringer min mobil och jag svarar.
-Gemma, det är Jake. Vad är det med dig? Du har nobbat mina samtal och du svarar inte på mina sms. Vad är det?
Jag suckade och Justin tittade oförstående på mig. Jag tog bort mobilen från örat och viskade till Justin:
-Jake, och jag pallar inte just nu.
-Ska jag? frågade han och sträckte handen mot min mobil.
-Ja, visst. Snälla.
Justin tog mobilen försiktigt ifrån mig och tittade på mig, sen la han den mot örat och började prata.

Justins perspektiv:

Gud, vad jag inte orkade med han Jake. Som skulle förstöra allt. Tack och lov att Gemma börjat förstå att han inte var bra för henne. Jag kände ju honom inte, så det kanske han var men jag ville inte riskera något. Inte när det gällde Gemma. Hon var viktigast. Jag tog hennes blackberry och satte den mot örat.
-Hallå? Är det någon där? Gemma?
-Det är Justin.
Genast ändrades Jakes tonfall och blev halvt spydigt halvt förvånat.
-Och vad fan har du med saken att göra?
-Jag är hennes pojkvän.
-Och, kan jag inte ens prata med Gemma?
-Hon vill inte prata med dig. Bara inse det.
-Det är ditt fel!
-Det räcker Jake. Ok? Jag gillar inte dig och jag får samma vibbar tillbaka men det handlar inte om Gem.
-Allt handlar om Gemma. Det vet du.
-Och? Det är inte din tjej. Låt henne va!
-Varför låter du inte Gemma bestämma?
Gemma hörde det sista Jake sa och tog mobil med ett ryck ifrån mig.
-Det har jag redan gjort. Och det var Justin jag valde.
Hon nästan skrek i luren och sen kastade hon mobilen i marken. Jag såg att skärmen hade fått en stor spricka men hon verkade inte bry sig. Hon bara grät. Min fina Gemma grät. Jag höll om henne och kände hur mitt hat för Jake steg. Hur kunde han? Mot Gemma!
-Förlåt. sa hon och skrattade till. Så jävla töntigt att gråta så här.
-Nej, och vadå förlåt? Det är hans fel, och kanske lite mitt också. Det sista var svårt att säga men jag visste att hon behövde veta det.
-nej det är det inte. Justin, det var mitt beslut att bryta med honom
-För mig...
-Mm, men för mig också. Jag älskar dig för mycket för att förlora dig Justin.
Jag kände hur en tår sökte sig ner för min kind.
-Det kommer du aldrig göra. Jag kommer aldrig lämna dig.
Gemma höll om och hennes huvud la mot mitt bröst. Jag ville hålla henne trygg mot allt. Jag lovade mig själv att något aldrig skulle hända henne. Inte om jag kunde göra något för att förhindra det.


Om ett eller två avsnitt så ska jag visa Gemmas låt, men då behöver någon berätta hur man lägger upp youtubeklipp. Annars så kan jag inte lägga upp låten.

Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Julia

Hur du lägger upp ett youtube klipp på bloggen:

Först går du in på youtube och väljer låten du vill ha sedan klickar du på knappen ''Bädda in'' (som är under klippet) sedan kopierar du den texten som kommer upp i den där lilla rutan.När du har kopierat texten går du in på din blogg och går in på ''nytt inlägg'' eller vad det nu heter, när du är på den vanliga sida där man skriver ett inlägg trycker du på symbolen ''HTML'' och där klistrar du in texten du kopierade från youtube.När du klistrat in texten trycker du på knappen ''uppdatera'' och då kommer klippet upp på den rutan som man skriver inlägget och du kan såklart också skriva texten bredvid eller åvanför klippet/låten.



För mer info sök mig på facebook eller msn:

http://www.facebook.com/JuliaAPA#!/

eller msn

[email protected]

2010-12-04 @ 21:24:53
Postat av: Julia ♥

Jättebra !! gillade inte Jake, han kan dra !

MEEER ♥

2010-12-04 @ 23:49:15
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: emma

asbra verkligen! längtar tills man får höra låten..! :D

2010-12-05 @ 01:37:05
Postat av: Julia

Jag vill veta vad som händer, meer

hatar Jake

2010-12-05 @ 16:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0