Drömmen om dig del 33

"Vill du hänga med till
simhallen idag?
Hör av dig!
XX Jake"
Jag svarade inte eftersom jag inte visste om jag skulle stanna hos Justin längre. Och även om jag ville stanna så ville jag också träffa Jake...
Justin såg fortfarande tankspridd ut och eftersom jag visste anledningen så satte jag mig bredvid honom och kysste honom på halsen. Han småstönade lite och svarade med att nafsa i min örsnibb. Jag skrattade och tittade sedan på honom.
-Vad tänker du på?
-Dig! Och hur sjukt lyckligt lottad jag är att ha träffat en så fantastisk tjej som du. Som vill ha mig för mig, och inte för idolen Justin Bieber.
Det värmde om hjärtat när han sa så. Det var sant men att han sa det högt var bara för fint.
-Jag älskar dig!
-Hahha, du skulle bara våga annat. Hur mycket är klockan?
-Halv sju..
-Fan! Förlåt men jag måste köra ut dig. Jag har tourmöte om en halvtimme. Förlåt.
Jag skrattde och pussade honom på kinden sen visade jag honom att ringa mig, sen vände jag mig om för att gå ut. Justin skrek efter mig:
-Älskar dig!
-Älskar dig med, sa jag och blinkade med ena ögat, lite flirtigt. När jag var nere sa jag hejdå till Pattie och gick sen hem. Jag tog bussen och när jag hoppade på så skrev jag ett snabbt sms till Jake.
"Visst, hämta mig om tre kvart"
Svaret lät inte vänta på sig:
"Ok. :)"

Jag sprang runt hemma och packade ihop min väska innan Jake skulle komma.  Jake kom väldigt punktligt och då jag öppnade dörren stod han där och smilade. Han hade en stor ryggsäck på ryggen och jag frågade inte ens om han skulle komma in. Jag satte bara på mig skor och jacka innan vi kutade till busshållplatsen för att hinna med bussen. Vi hann och under halva bussfärden flåsade vi som galna. Vi kunde knappast prata.

Då vi hoppade av så gick vi in i var sitt omkädningrum och bytte om. Vi kom ut ganska samtidigt. Han kom någon minut före mig. Sen gick vi långsamt mot femtio meter bassängen. Jake hoppade i direkt och började simma medan jag stog ett tag vid kanten.
-Fegis!
-Visst inte!
Jag hoppade i med bomben och simmade lugnt 200 meter innan Jake kom med den brillianta (not) idén om att vi skulle tävla. Jag ville ju inte verka feg så jag gick med på det. Vi bad en äldre gubbe starta oss och sen var det igång. Jag märkte snabbt att Jake simmade en bra bit före mig. Jag ökade allt vad jag kunde och märkte att jag började knappa in på honom. Han vann med bara två sekunder.  Jag tänkte att han kanske inte simmat sittt snabbaste men när jag såg att han var lika andfådd som jag så försvann alla tvivel.
-Du är en jäkel på att simma.
-Jag vet, haha. Sa jag mellan mina djupa flåsningar.

Efter att vi fått tillbaka andan så simmade vi ganska lugnt i kanske tjugo minuter till. Vi simmade i tillräckligt långsamt tempo för att Jake skulle fråga det jag inte orkade svara på:
-Vem var killen idag?
-Justin.
-Justin vem?
-Justin min pojkvän.
-Har du pojkvän?
-Se inte så förvånad ut....
-Sorry men...fast det förklarar ju varför han var så konstig.
-Konstig?? Du hade kunnat vara en random kille som Erik...
-Jaja, men det är jag ju inte. Eller hur?
-Jag vet men, det gör ju inte han.

jag orkade inte mer så jag upp.
-Blev du sur?
-Nej jag pallar bara inte med att förklara mig hela tiden.
-Ok, vi skiter i att snacka om honom då.
-tack.
Jag hoppade ändå inte i utan gick istället mot trampolinerna och Jake fattade vart jag skulle så han hängde på.
-Du får visa mig lite tricks!
-Hahaha, det skulle du bra gärna vilja.

Vi simhoppade i över en timme tills Jake kanppt kunde röra sig mer.
-Jag orkar inte mer.
-För många magplask?
-Käften, sa han och skrattade.
-Ok, kom vi sticker hem då.

VI gick för att byta om och tog bussen hem. Jag hoppade av på samma station som Jake även om jag egentligen skulle åka två till men jag var tvungen att fråga en sak, privat.
-Hej då Gemma, jag hade det jättekul idag. Det får vi göra om!
-Vänta Jake, jag måste fråga en sak.
-Fråga på, sa han lite tveksamt.
-Ehm, hur ska jag säga detta... Vi är bara vänenr eller hur? Och du vill väl inte mer?
-Ska jag vara ärlig. Jag nickade långsamt. Jag vet inte. Jag gillar dig Gemma. Jag gillar dig väldigt mycket. Och om det inte varit för din pojkvän så hade jag nog...
-Jake...
-Förlåt men jag kan inte hjälpa det.
-Jag vet, det är jag som ska säga förlåt!
Han gav mig en hård kram och jag ville inte släppa. Men jag tvingade mig för att inte ge honom falska förhoppningar.
-Hej då Jake.
-Hej då Gemma.

Jag vände mig om och gick därifrån..


Minst fem kommentarer...

Kommentarer
Postat av: Linnea

aahhh!! snälla låt henne inte vara otrogen! :O

2010-12-02 @ 18:45:13
Postat av: Anonym

Wiiihoooo goodi! :)

2010-12-02 @ 19:26:21
Postat av: Anonym

jättebra skrivet ! :)

2010-12-02 @ 19:26:53
Postat av: anna

Ååå spännande!!!

2010-12-02 @ 19:43:13
Postat av: banan-Ola

om du höjer kommentarerna efter varje kapitel kommer du ju va uppe i 24456546 personer som ska kommentera sen ? vad tänker du med?

2010-12-02 @ 20:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0