Drömmen om dig del 32

Jag öppnade ögonen och drog ut den filmen jag pekat på. Det var Step Up 3D. Han satte in den och vi satte oss bekvämt i soffan. Och där satt vi och myste genom filmen när alla dansade helt galet. Vi såg aldrig färdigt filmen för mitt under den började vi göra annat...
Våra kyssar blev allt intesivare och tills satt i i soffan och grovhånglade. Vi blev avbrutna när justins mamma, Pattie knackade och kom in utan att vänta på svar. Jag vet inte om hon såg något eller inte men jag skämdes ändå lite och jag såg att också Justin var generad.
-Middagen är klar. Kommer ni ner?
Pattie gick ut och jag rättade till mitt linne innan jag drog upp mig själv och Justin ur soffan.

När vi kom ner luktade det gott. Jag fick mig en rejäl överraskning när jag såg att även Usher och Justins manager var där. Scooter hette han va? Usher ställde sig upp och hälsade direkt:
-Tja Gemma. Kul att ses igen.
-Haha, ja det är det.
Justin presenterade mig för Scooter och han verkade schysst. Under maten så var det mest Usher, Scooter och Justin som snackade. Jag var tyst och pratade bara när någon frågade mig eller sa något riktat direkt till mig. Pattie var också tyst så länge hon kände att hon inte behövde kommentera något.

Efter den goda maten sprang jag och Justin upp igen, för att fortsätta "titta på filmen". men innan vi ens hann sätta oss ner så kallade Usher på Justin.
-JB,kan vi snacka utanför? är det ok, Gemma?
-Visst, sa både jag och Justin i kör.
Justin gick ut och även om jag visste att jag inte borde göra det så tjuvlyssnade jag på deras samtal. Jag fick en chock när jag hörde mitt namn nämnas flera gånger.
-Den är jättebra. Gemma måste säkert jobbat med den länge.
-Visst, jag kan låta henne göra det men då måste hon gå med på det.
-Där har vi problemet. Hon tycker inte att hennes röst duger.
-Vi får se. Men om du fixar att hon kommer så fixar jag att hon får spela in den. Ok?
-Visst. Tack Usher. Love ya man.
-Haha, ok. Ses sen. Ska sticka med Scooter för att fixa en grej till touren.
När jag hörde att samtalet skulle avslutas så sprang jag och satte mig i soffan. Jag hann precis innan Justin kom in. Han satte sig bredvid mig men nämnde inget omdet han snackat med Usher om. Jag betsämde mig för att fråga.
-Vad var det där ute om?
-Hörde du?
-Nej, bara undrar.
-Jaha, bara en grej en låt Usher har skrivit.
-Aha. sa jag men jag visste att han ljög. Jag tror att Justin misstänkte att jag fattade för han såg nervös ut men vi fortsatte att kolla på filmen. Jag fattade ingenting men kollade ändå.

Var det min låt de snackade om? Den där låten som jag suttit med sedan London? Shit. Om han ville att jag skulle spela in den så skulle jag säga nej. Jag hatar att sjunga framför andra. Förresten är låten inte ens klar och det var kanske inte ens min låt de snackade om. Men en del av mig kunde inte låta bli att hoppas...

Vi kollade faktiskt färdigt på filmen, utan några kysspauser. Justin tänkte på något och jag tänkte nog på samma sak. Vi höll bara händer och myste där på soffan.

Efter att eftertexterna börjat rulla ställde jag mig upp och tog upp min lur. Jag hade fått ett sms från Jake så jag skyndade mig att öppna det.
"Vill du hänga med till
simhallen idag?
Hör av dig!
XX Jake"
Jag svarade inte eftersom jag inte visste om jag skulle stanna hos Justin längre. Och även om jag ville stanna så ville jag också träffa Jake...

Vi kör som förut. Minst fyra kommentarer.

Kommentarer
Postat av: Anna

Meramer!!

2010-12-01 @ 19:20:42
Postat av: Julia ♥

JÄTTEBRA !! MER MER MER ♥ gillar inte Jake..

2010-12-01 @ 19:25:16
URL: http://juliamjfan.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

meera ! :D

2010-12-01 @ 19:27:16
URL: http://fotoemmas.blogg.se/
Postat av: sofie

grymt !

2010-12-01 @ 19:46:12
Postat av: Anonym

Goosh vad bra! mer mer meeer, är helt obsessed med novellen!

2010-12-01 @ 20:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0